European Senior Team Chess Championship 2024

Van 6 t/m 16 mei wordt in de Sloveense plaats Brežice het European Senior Team Chess Championship georganiseerd, het Europees kampioenschap voor clubteams in de categorieën 50+ en 65+. Eén van de deelnemende teams in de 50+-categorie is Zuid Limburg met de DJC-ers Rob Caessens en Ynze Mengerink en de Voerendalers Luc Zimmermann, Eric-Jan Morren en Theo Pluijmen onder leiding van non-playing captain Bart van der Zwet (nog geen 50+). Het team is als 14e van de 21 teams geplaatst. Tijdens de wedstrijden spelen viertallen tegen elkaar.

Hieronder volgen enkele links om het team te kunnen volgen.
Er zijn 6 live-wedstrijden (van de 10) te zien. Tijdens de eerste ronde tegen het als vierde geplaatste team Hongarije 2 (3-1 verlies) waren de partijen van de Zuid-Limburgers live (klik door naar de borden 13 t/m 24) te volgen.
Verder zijn in het fotoalbum alle Zuid-Limburgse spelers tijdens de eerste ronde te zien.

Website toernooi

Indeling en uitslagen

Liveborden (klik op de gewenste ronde)

Livebeelden (klik op de gewenste ronde)