Spannend verloop snelschaak-competitie

Inmiddels zijn er 3 clubavonden geweest waarop de snelschaakcompetitie gehouden wordt en zijn al 18 ronden gespeeld. Ondanks dat het WK voetballen nu natuurlijk ook veel belangstelling trekt, en gisterenavond Brazilië tegelijkertijd speelde, vonden toch 14 schakers de weg naar het clublokaal.

Het lijkt er nu op dat er zich een spannende nek aan nek race tussen Henk Temmink en Camiel Peerlings aan het ontwikkelen is.  In ronde 16 speelden beide favorieten tegen elkaar, en kon Henk het onderlinge duel winnend afsluiten. In de tussenstand na 18 ronden leidt Henk het klassement met 15,5 punt, nipt gevold door Camiel met 14 punten. Op de derde plek staat Ruud Lemmers met 11,1 punten.

Nipt onder de voorhoede vinden we John Heuts, die zeer goed op dreef is en al diverse spelers uit Zuid Limburg 3  (Tom Vrouenraets, Bob Merx, Jan Fober) aan zijn zegekar heeft gebonden. Ook Joanna Sturm heeft al menige sterke speler een halfje of zelfs een vol punt weten af te snoepen. De grootste verrassing voor mij was de winst op koploper Henk Temmink in ronde 14.

Kortom, voor de overige ronden zijn er zeker nog meer spannende partijen te verwachten.