TUSSENSTANDEN INTERNE COMPETITIES-2

Inmiddels vordert het huidige schaakseizoen gestaag en zijn de interne competities al een half jaar onderweg. In mijn vorige artikel over de tussenstand van de interne competities (al weer van 27 oktober vorig jaar) sprak ik mijn verwachting uit dat in alle drie de competities het een strijd zou worden tussen Henk Temmink en Camiel Peerlings als topfavorieten. Speelden vorig jaar de clubavonden zich nog af in Klimmen, vanaf januari 2024 vindt de clubavond plaats in De Borenburg. Het is nu weer een goed moment om wederom een tussenstand per competitie op te nemen. Laten we eens kijken of er zich nog andere kandidaten aan de top van de ranglijsten genesteld hebben. Uiteraard kunnen de gedetailleerde uitslagen en het tussentijdse klassement per competitie op de website verder bekeken worden.

Reguliere competitie

In deze competitie zijn momenteel 12 ronden gespeeld en staat Henk Temmink inderdaad trots op kop. Henk is een bijzonder trouwe bezoeker van de clubavonden en heeft 11 partijen gespeeld: 8 gewonnen, 2 remise en slechts 1 verloren (jawel, tegen Camiel). Bob Merx staat hier al een tijdje op de tweede plek, gevolgd door Camiel, grotendeels vanwege het feit dat Camiel minder partijen gespeeld heeft. Nieuwkomer Max Alvarez heeft ook zijn visitekaartje afgegeven door met 2 uit 2 van start te gaan!

Rapid competitie

Toevallig zijn in deze competitie ook 12 ronden gespeeld, maar is volgens mij de rapid-competitie een paar keer, vanwege diverse redenen, niet door kunnen gaan. Hier is het heel spannend aan kop van het klassement. De ranglijst wordt aangevoerd door Henk (op de eerste plek), Camiel op twee, en op een gedeelde 3e plek Ruud Lemmers en Maarten-Jan Oosterman.  Dit viertal wordt op de hielen gezeten door een peleton spelers, bestaande uit Bob Merx, Hans Dam en Robert Horbach, die allemaal evenveel punten hebben.

Bert Klunder, Frits Verheijen, Richard Weijnans, André Tillema, John Gerrichhauzen en Thei Holka zijn de meest trouwe leden en hebben alle 12 partijen meegespeeld.

Snelschaakcompetitie

In deze competitie heeft Henk, na 24 speelronden, een riante voorsprong op Camiel (plek 2) en Hans Dam (plek 3) opgebouwd.  Mijn inschatting is dat het in deze competitie eerder spannend wordt voor de plekken 2 en 3 in de uiteindelijke eindstand, dan voor de eerste plek. Maar er moeten nog de nodige partijen gespeeld worden, en verrassingen zijn nooit uit te sluiten. Naast Henk Temmink hebben Henk Gommer en Robert Horbach alle ronden in deze competitie meegespeeld.