Tussenstanden interne competities

Sinds eind augustus zijn de drie interne competities weer van start: de reguliere competitie (met een “lange” partij op de clubavond), de rapidcompetitie (3 partijen per avond) en de snelschaakcompetitie (6 partijen). Voor dit seizoen hebben we ook weer nieuwe leden mogen begroeten: André Tillema, Maarten Jan Oosterman en sinds kort Alain van Laar.
We zijn nu twee maanden onderweg en het is goed om al een eerste tussenstand op te nemen. De opkomst in alle drie interne competities is goed en regelmatig wordt er op de clubavond stevig nagedacht op 10 borden. Net als voorgaande jaren verwacht ik dat de strijd om de titel in elke competitie tussen Camiel Peerlings en Henk Temmink zal gaan. Laten we kort per competitie een blik werpen op de eerste tussenstanden aan kop. De gedetailleerde competitiestanden kunnen uiteraard op deze website worden bekeken.

Reguliere competitie
Henk is voortvarend gestart en gaat na 4 ronden met evenzoveel punten duidelijk aan de leiding in het tussenklassement. De vakantie van Camiel viel samen met de eerste weken van de competitie, waardoor Camiel pas 1 wedstrijd heeft gespeeld. Op een tweede plek staat Leon de Vries met 2 winstpartijen en een remise. Knap staat Robert Horbach op de derde plaats met twee winstpartijen.

Rapidcompetitie
In deze competitie zijn 6 ronden gespeeld en staat Bob Merx fier aan kop met 5 uit 6 (4 winstpartijen en 2 remises). Roger Hünen, Ruud Lemmers en Jan Fober delen de 2e tot en met de 4e plek met 4 punten. Zowel Camiel als Henk waren een clubavond verhinderd en hebben pas 3 partijen gespeeld en staan (voorlopig) lager in het klassement.

Snelschaakcompetitie
In de snelschaakcompetitie hebben we 2 avonden achter de rug en zijn 12 ronden gespeeld. Ook hier staat Henk Temmink op kop (10 punten), gevolgd door Ruud Lemmers (9 punten) en Guus van den Akker (8 punten). Camiel Peerlings heeft de achtervolging ingezet door op de laatste snelschaakavond 6 uit 6 te scoren, en staat daarmee meteen op de 4e plek!

Tenslotte wil ik nog alle leden oproepen om interessante, spannende momenten of briljante partijen te melden bij de redactie, zodat we deze op de website kunnen plaatsen. Maar uiteraard zijn ook bloopers welkom (die nogal eens voorkomen in rapid- of snelschaakpartijen). Om direct van dit laatste een voorbeeld te geven, wil ik hieronder mijn partij tegen Alain van Laar tonen uit de 12e ronde van de snelschaakcompetitie, waarbij ik ditmaal op hardhandige wijze de incasserende partij was.