14 december 2023: een hele bijzondere clubavond

Voor alle leden die aanwezig waren op donderdagavond 14 december was het duidelijk dat het geen doorsnee clubavond zou worden. Voor aanvang van de partijen werd door Henk Gommer al even de aandacht gevraagd. Henk vertelde dat ons trouwe en aimable lid, Thei Holka, aan de vooravond stond van zijn 99e (!) verjaardag. Door alle aanwezigen werd daarna een luid “Lang zal die leven” ingezet. Als geste van het bestuur werden vervolgens alle leden een drankje op Thei zijn gezondheid aangeboden.

Maar naast dit heugelijke feit, was er ook een moment van afscheid nemen. Na een klein uurtje spelen werd gevraagd om alle klokken even stil te zetten en werden Tom en Thomas Keulen gevraagd om naar het speellokaal te komen.

Henk Gommer gaf in zijn toespraak aan dat onze vereniging heel veel dank verschuldigd is voor al die vele jaren die onze vereniging gebruik heeft kunnen maken van de vergaderruimten. Luc Zimmerman bood namens het bestuur en de vereniging een presentje aan, waarna een luid applaus volgde voor Tom en Thomas. Daarop bedankte Tom Keulen allen voor de gezellige tijd tijdens de clubavonden en aansluitend in het café en wenste onze vereniging alle succes voor de toekomst. Speciaal voor de schaakvereniging bleef hij deze maand enkele dagen langer open, zodat de laatste KNSB-wedstrijd van 2023 nog in Klimmen kan plaatsvinden! Tot slot gaf Tom Keulen aan dat hij ook een keer zal komen kijken bij onze vereniging als we in de nieuwe locatie aan het spelen zijn.