Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald!: Bennekom 1 – ZL4 4-4

(door Ed Vos)

Na het debacle in de eerste ronde moest er tegen het sterke Bennekom daar waar mogelijk iets rechtgezet worden. Debacle? Jawel, met 200 elopunten per bord meer werd het een 2,5-5,5 nederlaag tegen En Passant 2. Alles wat fout kon gaan ging fout. Camiel maakte het wel heel bont door in een gewonnen stelling in trance de klok te vergeten! MarcelvH was “man of the match” door als enige een vol punt te scoren, een mooi punt bovendien!

MarcelvH mocht tegen Bennekom uiteraard op 1.

Het begin was zeker niet slecht. Plusjes bij Ed, Eugene en Theo, gelijk bij Ronny en “wild” bij Camiel,Jozef en MarcelF. Dat Ronny remise maakte was oké, minder was het dat Ed en Theo hun plusje niet konden verzilveren. Nog minder verging het Eugene die zomaar de duimschroeven werden aangelegd met een nederlaag als gevolg. Nu zag het er plotseling wel slecht uit. Bij Camiel was het nog steeds “wild”, bij Jozef misschien wel “wild”/minder en MarcelF keek tegen een aardige puinhoop aan.

Maar ZL4 heeft altijd nog MarcelvH die zich weer tot de ” man of the match” kroonde door op bord 1 een tegenstander met 2250 elo te verslaan, en best weer overtuigend! MarcelF speelde voor het team nog lang door maar moest toch zijn tegenstander de hand reiken. Camiel had inmiddels toch een winnend voordeel bereikt, met een 3,5-3,5 tussenstand werd het echt spannend. Een anti-climax volgde toen bij Jozef beide spelers de stelling niet vertrouwden en kozen voor het halve ei ipv  de lege dop.

ZL4 speelt dit seizoen in 3C, wel verre uitwedstrijden maar met een leuk team en veel onbekende tegenstanders is dat geen straf!

Uitslagen en stand

Verslag website Bennekomse SV