Leer beter schaken bij Schaakvereniging Voerendaal!

Heb je altijd al beter willen leren schaken, maar is het er nooit van gekomen? Kun je schaken of schaak je regelmatig en ben je klaar voor de volgende stap? Dan kun je vanaf 21 september terecht bij Schaakvereniging Voerendaal.
Schaakvereniging Voerendaal doet namelijk mee aan een nieuw initiatief: NederlandSchaakt. Dit is een cursus voor volwassen waarin je in zes weken de belangrijkste basisprincipes van het schaakspel leert. Je leert o.a. de gouden regels van de opening en hoe je een plan kunt maken.

Waarom schaken?
Iedereen kan leren schaken! En je kunt mét iedereen schaken. Leeftijd, afkomst of geslacht spelen op het bord allemaal geen rol. Naast een intellectuele work-out is schaken daarom ook de perfecte manier om met nieuwe mensen in contact te komen. Alle Zuid-Limburgers met een beetje schaakervaring kunnen dus terecht bij Schaakvereniging Voerendaal.

Over de schaakcursus
De trainingen worden gegeven door een ervaren schaaktrainer. De lessen bestaan uit zes bijeenkomsten van 1,5 uur die wekelijks vanaf 21 september t/m 26 oktober op de donderdagavond worden gegeven. De lessen beginnen telkens om 20:00 uur in Café Keulen in Klimmen. Meer informatie over de cursus is te vinden op de website NederlandSchaakt.nl.

Aanmelden
Aanmelden voor de schaakcursus in Klimmen kan via de volgende link: Beter schaken. Hier is ook nog meer informatie over de cursus te vinden.