Tijdens de KNSB-wedstrijd Maastricht 1 – Zuid Limburg 3 overkwam mij, wat veel schakers al is overkomen, namelijk opgeven in een remisestelling. En dit gebeurde ook nog eens bij een 2½-3½-tussenstand (in ons voordeel), waarbij de andere partij wel voor ons verloren was…
Zie stelling boven dit artikel.
Pranav Kshirsagar – Bob Merx
Stelling na 46. Ke6-e7
De witspeler heeft op zet 41 een paard geofferd om de zwarte koning weg te lokken van de koningsvleugel. In deze stelling keek ik alleen maar naar 46…Kc5-d5 47. f6-f7 Pd8xf7 48. Ke7xf7 en de 2 resterende zwarte pionnen worden opgegeten door de witte koning (en dus gaf ik op). Hoe kan zwart echter remise maken? Suggesties kunnen in de reacties worden geplaatst!


2 reacties
Kd5 en na Kd8: volgt Ke6 (variant 1) – Kd5 en na f7 volgt Pe6 (variant 2). Fijne zondag nog!!!
Ik stond erbij en keek er naar. Op de weg naar huis dacht ik nog…!? Je bent te goedgelovig Bob