Topcompetitie is terug!

De Topcompetitie is terug! Na een aantal jaren afwezigheid door de corona pandemie en een vroegtijdig afgebroken negende editie in 2019 is het eindelijk tijd voor de tiende editie van deze Limburgse clubavond competitie. Evenals in 2019 zal DJC samenwerken met de schaakverenigingen Voerendaal en Maastricht. Samen staan we sterker en kunnen we er een nog betere competitie van maken.

De Topcompetitie is een competitie waarin alle deelnemers worden ingedeeld in groepen van acht. Deze competitie wordt gespeeld in 7 ronden, verspreid over het hele seizoen. De indeling gebeurt op basis van rating en/of geschatte speelsterkte. Zo ontstaan er groepen met gelijkwaardige tegenstanders. Je speelt 7 interessante partijen tegen spelers die ongeveer even sterk zijn als jezelf. Spanning verzekerd!

En iedereen maakt kans op een hoge klassering en bijbehorende prijs, ongeacht hoe hoog je rating is.

Het speeltempo bedraagt 90 minuten per persoon, met een increment van 15 seconden per zet vanaf de eerste zet.

Er zijn gegarandeerd 3 geldprijzen per groep beschikbaar.

Overige prijzen zijn afhankelijk van het aantal deelnemers.

Deelname voor leden van DJC, Voerendaal en Maastricht is gratis. Voor andere schaakliefhebbers wordt een bijdrage van € 15 gevraagd.

(De link naar de indeling volgt later)