V4 – Postertoren 3-3

Voor de LISB-competitie trad V4 na de desastreus verlopen vorige competitieronde aan tegen Postertoren. Weliswaar zonder sterspeler Frits Verheijen maar wel met de verfrissende inbreng van jongeling Robert de Waal.

Aanvankelijk verliep de wedstrijd voortvarend. Good very old Tei Holka op bord 5 won zijn partij binnen een uur. Niet lang daarna vond Gerard Vankan op bord 1 het wel mooi geweest en hij accepteerde het remiseaanbod van zijn tegenstander in een misschien iets betere stelling, maar zijn tegenstander met een lagere rating was enkel uit op een paar extra ratingpunten. Dat is natuurlijk ook een tactiek. Vlak daarna maakte Henk Gommer in een degelijke partij remise in een pionneneindspel met ongelijke lopers. Dat was dus inmiddels 2-1.

Bert Klunder had er zin in, tenminste zijn paarden wel te verstaan. Die dansten dwars door het centrum heen en maakten zijn tegenstander compleet van slag. Dat was dus 3-1! Robert de Waal kon zijn debuut helaas niet met een winstpartij opfleuren maar hij hield het zeker lang vol en dat was sowieso al een verdienste. Onze hoop was derhalve op John Gerrichhauzen (bord 4) gericht voor de winst en lang leek een remise en dus de overall winst mogelijk. Helaas zag hij op het eind een schaakje over het hoofd met als gevolg verlies van de dame. Jammer maar met een 3-3 was het team dik tevreden na de deceptie van een aantal weken geleden.

Uitslagen: https://lisb.netstand.nl/pairings/view/1615