V4 verslaat damvereniging

Zondag 11 september speelde Voerendaal 4 in de vaste samenstelling tegen HDSV, de Heldense damvereniging, die behalve damt ook schaakt. De sterkste schakers hadden ze echter thuisgelaten vanwege corona en andere prioriteiten (bestaan die?). V4 dacht vooraf dat de wedstrijd wel spannend zou worden, maar na een uurtje spelen zag het er erg goed voor de Voerendaalse senioren.

Frits op bord 1 had zijn partij volledig onder controle en hij rolde zijn tegenstander dan ook vakkundig op. Op bord 2 speelde Gerard redelijk gelijk op, maar toen er enkel nog pionnen op het bord stonden kon Gerard met zijn koning de vijandelijke linies betreden met alle gevolgen van dien voor zijn tegenstander. Henk speelde tot zet 15 een min of meer gelijkwaardige partij totdat zijn tegenstander vol overtuiging met zijn g pion ten strijde trok. Dat was nou net de enige pion die hij niet had moeten zetten en dus ging er een stuk verloren.

Ook Bert had er zin in. Al snel werd er een kwaliteit gewonnen en dat kwam zijn tegenstander niet meer te boven. John speelde op bord 5 en had alles onder controle. Zijn tegenstander had het hem nog moeilijk kunnen maken met een ver opgestoomde pion, maar toen hij dat naliet was de partij ook snel voorbij. Al met al speelde we zo 5 winstpartijen. Tot slot Tei op bord 6, die heeft de tegenstander toch nog een puntje gegund. Een sympathieke geste van onze oudste speler in deze competitie.

Voor uitslagen zie: https://lisb.netstand.nl/pairings/view/1608