Winst voor V1 en V4 in Rapidbekerfinale

Op woensdag 17 mei organiseerde SV Voerendaal in Klimmen traditioneel (zoals gebruikelijk tijdens de laatste edities) de finale van de LiSB-Rapidbekercompetitie. 5 Voerendaalse teams waren van de partij, 3 Voerendaalse teams vielen in de prijzen.

In de 3e klasse had V5 de pech dat er 2 sterke teams in deze klasse zaten. Een maximale 3e plaats werd er uiteindelijk behaald.

1. Reuver 14½ 2. De Juiste -Z- 1 13½ 3. Voerendaal 5 4½ 4. De Juiste-Z- 3 3½

In de 2e klasse was, naar later bleek, de onderlinge wedstrijd tussen V3 en V4 in de eerste ronde de beslissende voor de eindklassering. V4 won met enig fortuin met 3-1 en was daarna niet meer in te halen. V3 won de 2e prijs in deze klasse.

1. Voerendaal 4 16 2. Voerendaal 3 13 3. De Juiste -Z- 2 4 4. DJC 2 3

In de 1e klasse kwam V1 als winnaar (en dus winnaar van de Rapidbekercompetitie) bovendrijven. V2 verloor in de laatste ronde de beslissende wedstrijd om de 2e plaats tegen DJC 1 met 1½-2½.

1. Voerendaal 1 15½ 2. DJC 1 11½ 3. Voerendaal 2 8 4. Maastricht 1 1

Op de foto boven dit artikel het winnende team van V1 (van links naar rechts Fatih Baltic, Alex Suvorov, Christian Braun en Luc Zimmermann, helemaal rechts LiSB-Rapidcompetitieleider Paul Thissen), foto met dank aan Frank Clevers.

Alle uitslagen

Alle individuele uitslagen

Fotoalbum (met dank aan Frank Clevers)