Terugblik 8e ronde KNSB: de partij Martien van der Meijden – Sander Bachaus

Na elke KNSB-wedstrijd wordt er naar gestreefd om een wedstijdverslag te posten op onze website. In de 8e ronde van de KNSB was meteen voor iedereen duidelijk dat dé partij van de dag uit de wedstrijd Dubbelschaak 1 – Zuid Limburg 4, de partij tussen Martien van der Meijden en Sander Bachaus was (voor wedstrijdverslag zie hier).

Echter al snel bleek dat ook bij de vereniging Dubbelschaak deze partij bijzonder in de smaak gevallen was. Na afloop werd deze partij al door velen langdurig geanalyseerd en vlogen de varianten over het bord. Dit vond zijn weerslag in het prachtige verslag op de website van Dubbelschaak dat over deze wedstrijd opgesteld is en waar de partij Martien van der Meijden – Sander Bachaus met veel analyses besproken wordt (voor dit verslag, klik hier).

Maar daarmee was het effect van deze partij nog niet weggeëbd. Sander heeft de partij ingediend bij de KNSB om mee te dingen naar de NIC schoonheidsprijs van de 8e ronde. In zijn toelichting beschrijft Sander dat zowel Martien als hij tijdens de partij er meer oog voor hadden om een fraai kunstwerk te creëren, en dat het materiële gewin van ondergeschikt belang was. In dit artikel op de KNSB-website staat ook nog een partij van Daniel Hausrath (ZL1) vermeld. Voor de schitterende onderbouwing van Sander op de KSNB-website, klik hier.